Thursday 7 June 2012


✿~ Insan A:
"Andai hari ini aku BERAKHLAK BAIK, kaya setinggi gunung, CANTIK tutur bicara, penuh SOPAN bila berkata, ingatlah itu terjadi kerana Allah yang Menghendaki..aku hanya MEMINJAM setiap apa sahaja yag aku miliki sejak dari dulu sehinggalah ke detik ini dan akan datang..oleh itu, berilah INGATAN agar aku tidak lupa diri, bangga dengan kelebihan diri dan tahu apa itu maksudn...ya BERSYUKUR.."

✿~ Insan Z:
"Andai aku LUPA DIRI, sombong bodoh dan JAHIL menelaah dunia, cakap tidak serupa bikin dan segala-galanya tidak kena, itu terjadi kerana aku KUFUR nikmat yang telah dikurniakan buat aku kerana aku diberi pinjaman sama seperti orang lain bezanya aku GAGAL memanfaatinya ke peringkat yang paling atas..oleh itu, berilah aku BIMBINGAN dan TELADAN yang baik agar aku juga punyai tempat di syurgawi.."

>>> Kerana adanya insan A dan Z..dunia ini LEBIH BERMAKNA, mereka saling MELENGKAPI seperti tercatat hebat di dalam Qalam Allah : "hablumminallah hablumminannas - hubungan dengan Allah, hubungan sesama manusia.."

kepada Allah jua KEAMPUNAN dipohon..♥♥♥

No comments:

Post a Comment