Friday 23 December 2011

WANITA SOLEHAH..INDAHNYA DIRIMU DIPANDANGAN ALLAH..~



Dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, beliau berkata bahwa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

“Ada dua golongan dari penduduk neraka yang belum pernah aku lihat: [1] Suatu kaum yang memiliki cambuk seperti ekor sapi untuk memukul manusia dan [2] para wanita yang berpakaian tapi telanjang, berlenggak-lenggok, kepala mereka seperti punuk unta yang miring. Wanita seperti itu tidak akan masuk surga dan tidak akan mencium baunya, walaupun baunya tercium selama perjalanan sekian dan sekian.” (HR. Muslim no. 2128)


Amat2 takut dengan hadis ini, Naudzubillah..moga2 tidak tergolong dalam golongan ini.. golongan wanita akhir zaman..

Buat semua saudara-saudaraku yang diciptakan sebagai WANITA.. 

Aku mencintai kalian kerana Allah..

Marilah sama-sama kita duduk sebentar, lalu bermuhasabahlah , lihatlah jauh ke dalam lubuk hati yang paling dalam, tanyalah pada dirimu, Adakah kita termasuk golongan yang Nabi sebutkan dalam hadis di atas..

Saya akui, kadang kala kita tidak perasan bahwa apa yang kita lakukan adalah sama sekali SALAH dan membelakangkan hukum ALLAH..

Dan sebab kita tak perasan itulah, kita terus lalai dan terikut2 dengan fesyen hari ini, segala yang cantik yang kita utamakan, tanpa kita ambil berat tentang maruah sebagai seorang wanita yang sangat dimuliakn disisi Allah..

Saudaraku yang aku sayangi kerana Allah, dirimu cukup berharga, dan diciptakan Allah secantik cantik ciptaan, peliharalah kecantikanmu itu hanya untuk yang berhak.. Itulah yang terbaik kerana Kau akan menjadi wanita yang penuh barakah disisiNya..

Ingatkanlah diri selalu dengan hadis nabi, dimana WANITA adalah golongan yang paling ramai menjadi golongan neraka.. Takutlah dengan azab ALLAH yang sangat DAHSYAT, PEDIH sekali..

Renungkanlah ayat-ayatNya agar kita menjadi yang terbaik disisiNya..

Katakanlah kepada wanita yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak dari …padanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung kedadany…a, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka memukulkan kakinyua agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung (An-Nuur: 31)

Ya Allah, ampunkan ibuku, kakakku, sahabat2ku dan semua wanita mukmin sekiranya kami membelakangkanMu selama ini..

Ya Allah, anugerahkan kekuatanMu agar aku terus istiqamah di jalanMu.. PetunjukMu aku harapkan selalu. Kasih SayangMu amat ku dambakan, Aku akan terus mencuba untuk menjadi yang terbaik disisiMu..

Aku tahu Aku dalam perjalanan pulang kepadaMu, Maka..Redhailah aku Ya Rabbi..
Mode: rindu sahabat solehahku..peliharalah mereka ya Allah~
 —

No comments:

Post a Comment