Tuesday 21 February 2012

Wanita Yang Tidak Disukai Lelaki


Terdapat beberapa jenis wanita yang tidak disukai lelaki kerana dianggap menyusahkan mereka. Siapakah wanita itu?

Jenis tuan puteri

Gayanya seperti tuan puteri. Wanita seperti ini sangat manja, ego, suka disanjung dan dilayani. Mereka mahu hidup senang. Jika menghadapi kesusahan, mereka terus down. Mereka tidak tahan hidup susah. Jika suami jenis lelaki yang suka bekerja keras sebaiknya jangan mengambil wanita jenis seperti ini untuk dijadikan pasangan hidup anda. Boleh hancur rumah tangga.

Jenis Paranoid

Wanita seperti ini sentiasa mencurigai.. Telefon bimbit suami akan selalu diperiksa, dompet suami akan dibongkar, selalu cemburu dan mungkin juga si suami akan disoal siasat seperti polis menyiasat pencuri.

Wanita seperti ini biasanya sangat posesif dan merasakan hanya dia sahaja yang memiliki suaminya. Oleh itu berhati-hatilah kerana jenis wanita seperti ini mudah menimbulkan peperangan. Hasilnya rumah tangga akan menjadi perang salib.

Jenis Pengeluh

Wanita seperti ini sangat lemah. Apabila ada sahaja masalah, dia akan menangis semahu-mahunya. Apalagi jika si suami membentaknya, pasti dia akan menangis seperti anak kecil kehilangan gula-gula. Ditambah pula dia lebih senang jika si suami menyelesaikan semua masalahnya.

Jenis Penyampai Radio

Kegemarannya adalah mengumpat dan memfitnah. Ada-ada sahaja karenahnya yang membuat suami mengeleng-ngelengkan kepala. Hidupnya menjadi sepi dan tidak berwarna jika tidak dapat memburuk-burukkan orang lain. Spesis mami jarumlah ni.. pergi sana cucuk sini, datang sini cucuk sana..

Jenis Gunung Ais

Jenis wanita seperti ini biasanya susah diajak berbicara. Bibirnya jarang tersenyum. Susah untuk mengajaknya bergurau senda apatah lagi menggodanya. Sukarnya andai terpaksa menghadapi isteri jenis ini sepanjang hayat.. Si suami terpaksa menahan sabar.. mungkin tidak lekat duk di rumah.. asyik merayap je ke luar..

Itulah sebahagian daripada ciri-ciri wanita yang tidak disukai lelaki.. 


1 comment: