Sunday 22 January 2012

APABILA MATA HATIKU MELIHAT..~


MALU untuk ku akui keimanan didalam hati ini tatkala alam yang luas ini tidak mampu membuatkan aku sentiasa INGAT padaMU. Sungguh, diri ini telah alpa seketika. Hati ini yang harus kubawa pulang kembali pada tujuan asalnya. Harus ku bawa PULANG untuk kembali berkenalan dengan Sang PenciptaNya. Harus ku bawa pulang untuk kembali tunduk dan sujud pada ALLAH Yang Maha Agung. Nafsu itu telah membutakan mata yang melihat. Aku alpa yang hidupnya aku ini hanyalah sebagai hamba kepadaMu.

“…(yaitu) Orang-orang yang mengingati ALLAH sambil berdiri ataupun duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (seraya berkata)” Ya tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha suci Engkau, maka peliharalah kami dari seksa neraka”(Surah Al Baqarah, ayat 191)

Biarpun MASA TUA itu pasti jua kan hadir menggantikan MASA MUDA, masih ramai yang ALPA seumpama menafikan akan adanya hari KEMATIAN. Tatkala jasad mulai diusung pergi meninggalkan semua yang ada dibumi, tiada lagi gunanya penyesalan taubat mencari keampunan diri sebelum bertemuMu Ya Allah di mahkamahMu nanti. Lalu, ayuh duduk sebentar meratapi masa yang telah pergi membuahkan dosa itu. BerMUHASABAHlah seketika tatkala nafsu mula merajai akal yang tunduk padaNYA. Kerana hidup kekal kita semuanya di sana...disini hanya sementara..~

No comments:

Post a Comment